When You're in SF, Wear Flowers in Your Hair - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu When You're in SF, Wear Flowers in Your Hair - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu

When You're in SF, Wear Flowers in Your Hair

Blijf op de hoogte en volg Alan

05 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Bloemen ga ik niet in mijn haar doen, want daar is mijn kapsel immers veel te kort voor, maar ik ben inmiddels wel in San Francisco! Dit reisverslag dit ik op een luxe Mac PC van een ander hotel dan waar ik vannacht verblijf, waar ik gratis gebruik mocht maken van het internet. Allereerst neem ik jullie even mee terug naar de dag van vertrek.

De zomerse temperaturen in combinatie met de adrenaline die gierde door mijn lijf, zorgde natuurlijk ervoor dat ik niet genoeg slaapuren te pakken had. Om 5:15 kwam Kevin (waarvoor mijn oprechte dank) mij oppikken om mij vervolgens op Arnhem CS te droppen. Vanuit daar zal de KLM shuttle bus mij naar Schiphol brengen. De shuttlebus was precies om 6:00 uur op Arnhem CS en telde maar liefst 5 personen (incl. de buschauffeur). Ach ja, voldoende ruimte en rust in ieder geval.

De bus was om 7:15 op Schiphol, dus voldoende tijd om de nodige formaliteiten af te ronden. Een van die dingen was onder andere de boardingpass zelf printen. Thuis kon ik mijzelf niet online inchecken, maar gelukkig had iemand dit van de KLM customer service dit voor mij gedaan. Toen de boardingpass geprint was kon ik vervolgens mij eigen bagage gaan labellen die mee moest in het ruim. Genoeg vormen van self-service dus, maar of het handig is, is weer een andere vraag. Er waren genoeg mensen die het niet begrepen of waarvan de apparatuur niet naar behoren werkte. Toen beide dingen gedaan was, kon ik mijzelf begeven naar de douane. Dit was gelukkig zo gepiept. Bij sommige delen van Schiphol zijn ze bezig met het verbouwen van bepaalde delen van de ruimtes, om zo het reiscomfort van de passagiers te verbeteren. Dit was terug te zien in een aantal delen die zijn afgezet of waarvan de route was omgeleid. Kortom, het leek net wel en map van Call of Duty.

Het boarden van San Francisco zal pas om 9:50 beginnen. Ik was al echter om 7:45 door de douane heen. Dus ik had nog genoeg tijd om even te gaan eten. De eerste personen die ik had gespot op de luchthaven aten al om 8:00 een cheeseburger van de Mac. Hoewel het allemaal erg aanlokkelijk was en de komende weken er toch genoeg gecheat wordt, besloot ik mij niet aan deze verleiding toe te geven. In plaats daarvan at ik wat fruit en boterhammen, om toch dat verzadigde gevoel te krijgen. Vervolgens ben ik maar gaan lopen naar Gate 6C, wat daar stond vlucht KL0605 op mij te wachten. Het toestel bleek echter vertraging te hebben (hmmm kennen wij allen dit probleem ook niet bij de NS???) Maar goed, na een vertraging van 35 minuten kon het boarden beginnen. Gelukkig maar, want in de rij staan met een temperatuur van 28 graden zonder airco is geen pretje!!

Om 10:30 kon het vliegtuig eindelijk opstijgen. De oorzaak van deze vertraging bleek uiteindelijk te gaan, omdat het luchtverkeer erg druk was in combinatie met een bagagecontainer dat vast zat. Die slappe smoesjes kennen we onderhand wel. Ach ja, het zij zo. Eenmaal opgestegen heb ik meteen het keuzemenu van de tvstoel bekeken. Het keuze bestond uit flight tracking, muziek, films, games, etc. De keuze viel al vrij snel op de films. Eerst natuurlijk even gevraagd of dit kosteloos was haha. De films Run All Night en Wild Card heb ik gekeken om de tijd te doden en het waren nog best aardige films ook! Daarnaast nog wat afleveringen van Family Guy en CSI gekeken. 50 Shades of Grey was ook in de aanbieding, maar ik deze film met pijn in mijn hart helaas aan mij voorbij moeten laten gaan.

De service aan boord was uitstekend. Om het uur kwamen ze langs of je nog iets te drinken wilde in combinatie met wat kleine versnaperingen. De warme lunch bestond uit pasta of kip. Ik koos voor de kip met rijst in satesaus. De lunch bestond voor de rest uit wat rauwkorst, crackers met kaas en een limoenmousse met aardbeiensaus en fruit. Na de lunch werd een kopje koffie of thee aangeboden. Uiteindelijk bleek je ook zelf drinken te mogen halen in het vliegtuig. Ik denk dat ik meer koffie heb gedronken aan boord dan in het afgelopen jaar op werk haha. Kortom, weer een vorm van self-service. Voor de landing werd er nog een kleine maaltijd aangeboden in de vorm van een pizzabroodje, mozzarella/tomatenplakjes en een koffiemousse met lange vingers. De 11 uur durende vlucht was eigenlijk zeer voorspoedig verlopen. Echt slaap heb ik niet kunnen pakken.

Eenmaal aangekomen in San Francisco duurde het ruim een uur voordat ik door de douane was. De klassieke douane die voor alles de tijd neemt en je echt het gevoel geeft dat zijn souverein zijn en dat je maar te wachten hebt! Toen ik er eenmaal doorheen was, heb ik meteen een taxi genomen richting downtown SF. Aangekomen bij het hotel bleek mijn kamergenoot al ingecheckt zijn, maar alweer op pad te zijn. Ik kwam om 13:30 lokale tijd aan in het hotel en de meeting begon pas om 19:00. Dus kortom, ik had nog genoeg tijd over om in ieder geval iets van SF te bezichtigen.

Ik had allereerst even een universele adapter gekocht, want de universele adapter die ik in Londen had gekocht, bleek helemaal niet zo universeel te zijn...... De pinnetjes pasten niet in het stopcontact. Vervolgens begaf ik mijzelf naar de F line waar de tram mij richting Pier 39/Fisherman's Warf bracht. Na een ritje van ongeveer een half uur kwam ik aan bij Pier 39. 4 juli stond natuurlijk in het teken van Independence Day en dat was ook goed te zien. Het was erg druk en er was genoeg politie/stadswachters paraat. Na 1,5 uur rond gehangen hebben bij Pier 39 en de andere pieren besloot ik maar om weer terug te gaan naar het hotel. Het is hier ongeveer 25 graden, maar door de koude zeewind, is dit een stuk aangenamer dan in Nederland!

Zometeen begint de meeting van de groep die bestaand uit volgens mij 14 mensen. Dus ik ben benieuwd. Het is de bedoeling dat wij morgen naar Yosemite vertrekken om daar 2 dagen te verblijven in het National Park. Ik heb er in ieder geval zin in!!

Greetings vanuit San Francisco.

  • 05 Juli 2015 - 10:25

    Chef :

    Ziet er uit als een goed begin van de vakantie!
    Nog veel vuurwerk ivm Independence Day?
    Gr, bvd!

  • 05 Juli 2015 - 19:51

    Messi#10:

    Zo te lezen een prima begin van een veelbelovende onvergetelijke ervaring!
    Cheaten, daar zal je hoe dan ook niet aan ontkomen. Het belangrijkste is dat je volop geniet.
    Vergeet niet om uit te kijken naar ''exclusieve'' tondeuses voor zeer schappelijke tarieven;)
    Veel plezier en ik kijk uit naar het eerstvolgende verslag!

  • 08 Juli 2015 - 08:19

    Alan:

    Ha ouwe milfhunter, thanks! Er was vuurwerk, maar die heb ik niet gezien. Zat toen al in de pub haha en het werd pas in de avond afgestoken. En Kevin, ouwe bruinwerker! Ik heet hier nog verrassend gezond, slechts 1 burger gehad en dat was op de dag van aankomst. Tot nu toe geen tondeuses gezien.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alan

Actief sinds 12 Juli 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 11273

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 10 November 2016

Roadtrip Down Under

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Roadtrip door de USA

10 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Roadtrip door Scandinavië

Landen bezocht: