What happens in Vegas, stays in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu What happens in Vegas, stays in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas, stays in Vegas

Blijf op de hoogte en volg Alan

10 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

En dat is zeker waar! Wat een belevenis allemaal in Vegas, de stad die nooit stopt en altijd in beweging is! Een stad die louter bestaat uit casino's, hotels en rijke voertuigen. Dus hierbij weer even een update vanaf mijn vertrouwde Samsung S4!

Voordat we in Vegas aankwamen, hebben we 1 nacht doorgebracht op een camping in Bishop. Erg spannend is Bishop niet. Ik zie het meer als een tussenstop voor reizigers. Nadat we de tent hebben opgezet, hebben Matt en ik maar even de was gedaan. De avond bestond uit een simpele, maar goede maaltijd! Even weer clean eten dus haha. Daarna nog even gezellig met zn allen bij het kampvuur gezeten voordat we naar bed gingen. De volgende ochtend zijn we rond 8 uur richting vertrokken richting Las Vegas. De gokstad van de wereld. De oorspronkelijke bedoeling
was om eerst door Death Valley te gaan. Echter, hebben onze reisleiders dit besloten om dit niet te doen, aangezien de temperatuur in de Valley al circa 46 graden was. We hadden immers een probleem mocht de motor van de bus het begeven in verband met de hitte. Death Valley is een van de laagste punten in Amerika, waardoor de hitte niet kan ontsnappen rondom de zogeheten krater. Maar het was niet erg, hierdoor zouden we in Vegas aankomen.

Rond 3 uur in de middag kwamen we aan in Vegas! En het lijkt precies zoals in GTA San Andreas haha. De helden van Rockstar hebben de stad inderdaad goed nagemaakt. Er stond die avond een gekostumeerd feest op de planning, waardoor we eerst naar Goodwill zijn gegaan. Goodwill is een soort kringloopwinkel. Het was de bedoeling om de meest verschrikkelijk kleding aan te schaffen en die te dragen. Uiteindelijk heb ik een super fout tijgerhem gekocht met een lichtblauw zwembroek. Daarna zijn we nog even naar Lee's Discount Liquor gegaan, zodat iedereen daar goedkoop drank kon inslaan. Een 2 liter Vodka fles voor 20 dollars is immers geen prijs. Daarna ging de reis door naar The Inn and Out (een fastfoodtent) om daar een goede bodem te leggen. De eerste cheatday was dus aangebroken. Ik had 2 burgers en een friet besteld. De rest van de groep keek me raar aan, omdat ik kennelijk "veel" eten zou hebben besteld. Kennelijk zijn ze niets gewend haha. Sommige mensen die ik ken in Nederland kunnen zonder problemen 3 hele menu's wegwerken. Namen zal ik maar niet noemen haha. We hebben eerst in een hotelkamer een pre-party gehouden, voordat we met de partybus naar downtown LV gingen. Alle remmen gingen los in de bus, Vegas style!
Rond 1 uur was ik weer teruggekeerd bij hotel Super 8 (het hotel waar we verblijven, net naast de Strip). Ik was net zoals de rest zwaar naar de klote. De prijs van drank in clubs was gemiddeld 16 dollars per drank. Zoals mijn oud-collega Geert-Jan zei: je moet niet bang zijn om geld te verdienen. En dat waren ze in Vegas zeker niet..... Gelukkig had ik al veel gedronken voordat we op stad gingen.

De volgende dag hadden we een vrije dag in Vegas. Nadat we een ontbijtje hadden gescoord in het casino naast ons zijn we de Strip gaan verkennen. Ik ging samen met Matt op pad en het plan was simpel: zoveel mogelijk zien van Vegas. We hadden een leuk en uniek aandenken aan Vegas nodig. We kwamen met het idee om zoveel mogelijk gokchips te verzamelen van zoveel mogeljk casino's. De strip is gemiddeld 8.5 km lang en casino's zijn gelokaliseerd aan beide kanten van de Strip. Kortom, een serieuze uitdaging! We begonnen onze uitdaging bij Casino MGM Grand, bijna aan het begin vam de Strip. De meeste casino's in Vegas zijn met elkaar verbonden door middel van diverse winkelcentra en eetgelegenheden. Slim natuurlijk! Ze willen juist dat je verdwaald zodat je blijft gokken. Wij waren ook binnen 2 minuten verdwaald. Vaak merk je het niet eens dat je in een andere casino terecht komt. Wel een vreemd gevoel dat je ergens naar binnen gaat en dat je totaal ergens anders uit komt. Een beetje als teleporting. Een aantal bekende casino's zijn Luxor, Stratosphere en de Treasure Island. The Mirage en Treasure Island is bijvoorbeeld verbonden door middel van een tram. Erg handig. Zo zijn er wel meer voorbeelden. Het mooie is dat elk casino zijn eigen thema heeft. Bijvoorbeeld Luxor (Egyptisch) en Venetian (Italiaans, met grachten en gondels in de casino!) Bijna elke dealer was van Aziatische afkomst. Zouden ze van mijn komst af hebben geweten?

Het werd ons afgeraden om rondom Circus Circus en The Stratosphere te gaan. Door de hoge criminaliteit is het einde van The Strip het meest gevaarlijke gedeelte. We waren echter de gedreven om alle chips te verzamelen. We besloten om maar een taxi te pakken. We hebben in totaal 30 chips verzameld binnen 8 uur en waren dan ook terecht gesloopt! Maar het was het waard en we hebben de dag dus volledig benut om Vegas te verkennen. Zodadelijk vertrekken we richting de Grand Canyon, waar weer een nieuw avontuur op ons wacht! We rijden dan op de beruchte Route 66. Veel wifi zal ik niet hebben dus ik moet maar weer kijken wanneer ik weer wat kan posten.

Voor nu: groeten vanuit Viva Las Vegas!

• 10 Juli 2015 - 18:30

Janet Ly: