The landscape of Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu The landscape of Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu

The landscape of Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Alan

07 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yosemite

Hello Holland!

We zin nu onderweg naar Bishop, nadat we 3 dagen geleden SF hebben verlaten. Toch neem ik jullie even mee terug naar de dag van net voor de meeting. Alvast excuses voor evt typfouten, want dit verslag typ ik vanaf mijn mobiel. Het regent en hagelt nu erg hard dus het weer is flink omgeslagen

De groep bestaat uit 9 vrouwen en 5 mannen, dus een goede mix haha. Nadat iedereen zich aan elkaar heeft voorgesteld, zijn we door onze reisleiders Kayla en Adrian meegenomen naar downtown SF om zo het nachtleven te ervaren en om de teambuilding wat op te vijzelen. We hebben diverse pubs aangedaan en de sfeer zat er al goed in. Uiteindelijk bleven alleen Joe (een 23 jarige jongen uit Wales), ik en Adrian nog over. Uiteindelijk haakte ik ook af om zo nog even te kunnen bijkomen van de jetlag. Independence Day wordt door de locals gevierd net zoals Koningsdag in NL. Weining binding met het feest zelf, maar genoeg reden om lekker los te gaan. Rond middennacht kwam ik terug op de hotelkamer. Mijn room mate is Matt (een 23 jarige jongen van Perth, Australie). Tot nu toe een chille gozer met een echte Australische mentaliteit. No worries mate. De volgende dag zijn we om 9 uur in de morgen richting Yosemite gereden. Onderweg zijn we gestopt bij de bekende Wal-Mart om de nodige inkopen te doen. De rit duurde ongeveer 7 uur. Het landschap onderweg naar Yosemite was prachtig en adembenemend!

Toen we eenmaal aankwamen op de camping site hebben we snel de spullen opgezet en vervolgens gaan zwemmen in de rivier. In het gebied waar wij verbleven zijn veel beren actief, echter hebben we hier er weinig van gemerkt. Leermoment voor mijzelf. Slaap altijd op de matras.....

De volgende dag hadden we een vrije dag in het park. Matt en ik besloten om de Mist trail aan te doen die ons uiteindelijk naar Vernal Falls zal brengen. Een waterval die je van dichtbij kan zien. De wandelroute bergopwaarts duurde ongeveer 1.5 uur, maar het was het waard. Lekker liggen in de zon bij de waterval waar waterdruppels letterlijk op je gezicht komen. Chillings to the max. Op de route zagen we een aantal eekhoorns die je beslist niet moet voeren. Een klein kind besloot dit toch te doen en werd gebeten in zn vinger. Lekker voor hem haha! Nare infecties zullen wel opspelen de komende dagen. De avond hebben we doorgebracht rondom het kampvuur met een aantal zelfgemaakt taco's. De dag erop zijn we in alle vroegte (6 uur) opgestaan om de tenten af te breken en om naar Bishop te gaan! Onderweg zijn we even gestopt bij Tenaya Falls om daar te lunchen en te zwemmen.

Morgen zullen we arriveren in Vegas en de beruchte Strip! Ik ben benieuwd!

Ciao for now!

• 08 Juli 2015 - 09:58

Robert-Jan:

Hey Al! Wat vet dat je het zo bijhoud wat je doet! Word wel beetje jaloers als ik je zo hoor haha!! Geniet ervan en veel plezier op de strip! Zorg dat je niet gestript word want ze pakken je alles af haha! Get that m*ther f*ucking million!! Haha
    Geniet ervan en keep us posted

• 09 Juli 2015 - 23:04

Messi#10:

Ly! Wat een belevenissen weer in het land der indianen! Zo te lezen vermaak jij je opperbest.
    Vergeet niet om aan de eiwitten te denken, anders kom je terug rijker aan vetmassa en spiermassa-armer:P
    Remember: Go hard or go home!

PS: Look out for the gymshark:D