The sky is the limit! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu The sky is the limit! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Alan Ly - WaarBenJij.nu

The sky is the limit!

Blijf op de hoogte en volg Alan

10 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

The sky is the limit!

Jaja, nog maar 3,5 week aftellen en dan is het zover! Zoals de meesten van jullie al weten ga ik deze zomer naar het land van de onbegrensde mogelijkheden: The United States of America. Ditmaal niet voor een familiebezoek, maar voor een roadtrip, dwars door het hele land. Deze reis zal ik houden met een internationaal gezelschap, bestaande uit ongeveer 16 personen. De laatste roadtrip naar Scandinavië, daterend uit 2013 was dermate goed bevallen, dat een tweede roadtrip niet kon en mag uitblijven. De ESTA vergunning is immers aangevraagd en de eerste voorbereidingen zal al reeds getroffen.

Op 4 juli om 06:00 zal ik op Arnhem CS opstappen met de KLM shuttlebus richting Schiphol. Sinds kort mag je gratis gebruik maken van de shuttlebus, van en naar Schiphol, indien je in het bezit bent van een KLM vliegticket. Reuze handig dus! Om 9:50 zal ik vanuit Amsterdam vliegen richting San Francisco. Ik heb bewust gekozen voor een directe vlucht, aangezien dit mij prima de laatste keer prima is bevallen toen ik naar de USA ging. Op 4 juli om 11:50 lokale tijd zal ik aankomen op San Francisco Airport. Ik hoop dat ik snel door de security heen kom, want de laatste keer duurde het vrij lang voordat wij onze bagage mochten ophalen.

Het is dan de bedoeling dat ik een bus of taxi pak richting het hotel om daarna mijzelf even op te laden na de lange vlucht. Haight-Ashbury, Fisherman's Wharf en de beroemde cable cars zal ik zeker bekijken als daar de gelegenheid voor is. De algemene meeting van de groep vindt immers al vroeg op de avond plaats en wordt beschouwd als de eerste dag van de reis.

Ik zal even het verdere vervolg van de reis beschrijven:

De 7200km lange roadtrip vindt allereerst plaats in San Francisco (dag 2). We zullen een glimp opvangen van de Golden Gate Bridge en andere bezienswaardigheden in de stad. Vervolgens zullen we richting Yosemite National Park rijden om daar een kamp op te zetten.
Yosemite National Park staat onder andere bekend om zijn: watervallen, mammoetbommen en heldere meren. We hebben een vrije dag (dag 3) om dit park te verkennen.

Op dag 4 zullen we vertrekken richting Bishop en daarbij het spectaculaire landschap ervan aanschouwen. Vervolgens rijden we op dag 5 naar de Death Valley, het meest ruwe landschap van de USA. Op diezelfde dag zullen we vertrekken naar een van werelds bekende steden: Las Vegas. We zullen hier ongeveer 3 dagen en 2 nachten verblijven, zodat er voldoende ruimte is om deze bruisende stad beter te leren kennen. Alle dingen die bekend zijn van tv kan ik in werkelijkheid zien.

Op dag 7 zullen we vertrekken richting de Grand Canyon. De naam zegt eigenlijk al genoeg.
Ik kijk enorm uit naar de helikoptervlucht over de Canyon. Op dag 8 hebben we een vrije dag in de Canyon. Op dag 9 en 10 staat Monument Valley op het programma, welke bewoond worden door de Navajo stam. Vervolgens vervolgt onze weg naar Santa Fe (dag 11), wat Amerikaans oudste stad is. De stad schijnt rijk te zijn aan historie.

Op dag 12 en 13 staan respectievelijk Carlsbad en Santa Fe op het programma in de staat Texas. Daarnaast worden ook nog Alamo en Houston in Texas aangedaan op dag 14. Daarna zullen we 2 dagen (dag 15 en 16) vertoeven in New Orleans. Ik ben benieuwd naar de vele leuke barretjes in deze stad, maar ook om te zien hoe New Orleans er 10 jaar na orkaan Katrina uit ziet.



Daarna zijn we op dag 17 alweer in Memphis, Tennessee oftewel de muziekstad van de wereld! B.B. King en Johnny Cash die groot zijn geworden in Memphis. Vervolgens zullen we op dag onze weg vervolgen naar Nashville. Het schijnt dat de country bars een aanrader zijn. Tevens is dit de stad waar onder andere waar Billy Ray Cyrus vandaan komt.

Op dag 19 zetten we voet in Appalachia. Voor de meeste Amerikanen is dit hun favoriete stuk om te rijden, dwars door de Appalachia Mountains. We zijn immers alweer op dag 20 als we aankomen in Shenandoah National Park in de staat Virgina. De hoofdstad van de VS is immers niet ver van Shenandoah; Washington DC!

Op dag 21 zal ik onder andere het Witte Huis, Lincoln Memorial en Washington Monument gaan bekijken. Helaas ben ik maar 1 dag in deze fascinerende stad om de weg te vervolgen naar een andere mooie stad: New York. We zijn dan helemaal aan de oostkust van de VS beland, waar we de laatste 3 dagen aandoen. Ik heb besloten om hier nog een extra dag te verblijven, aangezien 2 dagen in NYC wel erg kort was naar mijn mening. Een aantal dingen die ik graag wil zien zijn: The Big Apple, Times Square, Ground Zero en Central Park. Ik blijf me verbazen dat er tussen al die wolkenkrabbers in een drukke stad als NYC, een enorm park met een meer is.

Op 27 juli 22:55 lokale tijd vlieg ik vanuit John F Kennedy (NYC) weer richting Amsterdam. Op 28 juli 12:10 Nederlandse tijd zal ik weer landen op Schiphol. 25 dagen die denk ik zo voorbij zullen zijn......

Dus hierbij een algemeen beeld van de roadtrip. Stay tuned for more!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alan

Actief sinds 12 Juli 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 11253

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 10 November 2016

Roadtrip Down Under

04 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Roadtrip door de USA

10 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Roadtrip door Scandinavië

Landen bezocht: